Εικαστικά

Έκθεση αφιερωμένη στον Ανρί ντε Τουλούζ-Λωτρέκ παρουσιάζεται από την Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου στο κτήριο της οδού Πειραιώς του Μουσείου Μπενάκη. To 2001 συμπληρώθηκαν εκατό χρόνια από το θάνατο του Ανρί ντε Τουλούζ-Λωτρέκ. Με αφορμή την επέτειο αυτή, εκατό κορυφαίοι γραφίστες από όλο τον κόσμο σχεδίασαν από μια αφίσα, τιμώντας τον ίδιο και το έργο του. Οι αφίσες αυτές παρουσιάστηκαν στην έκθεση Le Nouveau Salon des Cent, στο Centre Pompidou, στο Παρίσι, το χειμώνα της ίδιας χρονιάς.Η οργανωτική επιτροπή της έκθεσης είχε ζητήσει από τους συμμετέχοντες στο δημιουργικό της αφίσας να χρησιμοποιηθεί η φράση Le nouveau Salon des Cent. Exposition Internationale d’affiches. Hommage ή Ode à Toulouse Lautrec. Το θέμα μπορούσαν να το αναπτύξουν με απόλυτη ελευθερία στη θεματική και την…

Έκθεση ελληνικής θαλασσογραφίας στο Ίδρυμα B. & M. θεοχαράκη

Η Εθνική Πινακοθήκη & Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου και το Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη θα παρουσιάσουν στους χώρους του ιδρύματος την έκθεση «Παρά θιν’αλός: Θαλασσινά θέματα στη νεοελληνική ζωγραφική» με εξαιρετικά έργα,προερχόμενα από τις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης και του Ιδρύματος Ε. Κουτλίδη.

Το θέμα της έκθεσης, η θάλασσα, άμεσα συνδεδεμένη με τη ζωή του ελληνικού λαού, την ιστορία του, τα βιώματά του αποκτά ένα συμβολικό χαρακτήρα στις μέρες μας και προτείνει στον επισκέπτη της έκθεσης, ένα ταξίδι πλημμυρισμένο από το φως και το χρώμα της Ελλάδας.

Εβδομήντα τέσσερις πολύτιμοι πίνακες της νεοελληνικής ζωγραφικής ολοκληρώνουν αυτή τη θεματική έκθεση με τα αντιπροσωπευτικά έργα των:  Κωνσταντίνου Βολανάκη, Βασίλειου Χατζή, Ιωάννη Αλταμούρα, Κωνσταντίνου Μαλέα, Νικόλαου Λύτρα, Κωνσταντίνου Παρθένη, Μιχάλη Οικονόμου, Νίκου Χατζηκυριάκου–Γκίκα, Γεράσιμου Στέρη, Σπύρου Παπαλουκά, Αγήνορα Αστεριάδη, Θάνου Τσίγκου, Πάρι Πρέκα, Γιάννη Γαΐτη,  Παναγιώτη Τέτση, Δημοσθένη Κοκκινίδη, Κώστα Τσόκλη, Βασίλη Θεοχαράκη,

Το έργο είναι μια παραγωγή του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης –Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης και πρωτοπαρουσιάστηκε στο Bey Hamam το 2011 σε επιμέλεια Συραγώς Τσιάρα.

Η έκθεση του έργου στο Μουσείο Μπενάκη είναι μια επανεγκατάσταση, ένας σταθμός του ιστορικού κουκλόσπιτου που με αυτό τον τρόπο ολοκληρώνει έναν κύκλο φανταστικού ταξιδιού.

Η αφήγηση αποτελείται από 10 βιντεοπροβολές με σκηνές γύρω από την καθημερινή ζωή μιας γυναίκας που λαμβάνουν χώρα σε ένα κατασκευασμένο οικιακό περιβάλλον, σε έναν χρόνο ακαθόριστο,
αν και οικείο.

Η Κατερίνα Ζαχαροπούλου αντλεί την αναφορά της από το αυθεντικό Κουκλόσπιτο της Petronella Oortman, έργο που κατασκευάστηκε ανάμεσα στο 1686 και το 1710 και που εκτίθεται στο Rijksmuseum στο Άμστερνταμ.

Σκηνοθετεί με έπιπλα μινιατούρες έναν ετερόκλητο κόσμο από προσωπικά ενθυμήματα και βιώματα, βιντεοσκοπώντας τον χρόνο που περνά μέσα από απλές καθημερινές ασχολίες.

Παράλληλα με την έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη, η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών θα φιλοξενεί από τις 30 Ιανουαρίου ως τις 24 Φεβρουαρίου

Πρόκειται για ένα μοναδικό σε μέγεθος έργο γλυπτικής της τελικής νεολιθικής περιόδου, που αποδίδει αινιγματικά την ανθρώπινη μορφή. Το «αίνιγμα 7000 χρόνων» αναδύθηκε την Δευτέρα 30 Ιανουαρίου στην «αίθουσα του βωμού» για να παραμείνει εκεί ως την Κυριακή 26 Μαρτίου. Το Αθέατο Μουσείο είναι η επιτυχημένη δράση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου που προβάλλει επιλεγμένες αρχαιότητες από τον κόσμο των αποθηκών. Κάθε δύο μήνες ένα αντικείμενο παρουσιάζεται στους επισκέπτες για πρώτη φορά και ξεδιπλώνει την αφήγηση της άγνωστης ιστορίας του. Στις 19 Φεβρουαρίου και 19 Μαρτίου ημέρα Κυριακή και στις 10 Φεβρουαρίου και 10 Μαρτίου ημέρα Παρασκευή (ώρα 13.00) αρχαιολόγοι του Μουσείου υποδέχονται τους επισκέπτες στο χώρο της έκθεσης και συνομιλούν μαζί τους για τους τρόπους απόδοσης της ανθρώπινης μορφής στους…

Τα βιτρό στους καθεδρικούς του μεσαίωνα ήταν «η Βίβλος των φτωχών».

Εκεί αναπαρίσταντο ιστορίες από την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη - να βλέπουν οι πιστοί και να οδηγούνται στη σχέση τους με το θείο.

Έναν καινούργιο οπτικό «οδηγό» στην πνευματική ανάταση του σύγχρονου ανθρώπου ετοίμασε ο Αμερικανός καλλιτέχνης βιτρό Τομ Χόλντμαν. Με μια διαφορά.

Οι αναφορές είναι και στις 25 θρησκείες του κόσμου μας.

Και ο Χόλντμαν τονίζει ότι σε αυτό που ετοίμασε, η θρησκεία είναι απλώς μέρος της αφηγούμενης ιστορίας και όχι το επίκεντρό της.   

Όλα ξεκίνησαν πριν από δέκα χρόνια -και παραπάνω-, όταν τον Χόλντμαν τον προσέγγισε ο πρόεδρος του Utah Valley University, ο Μάθιου Χόλαντ.

Και του είπε μία μόνον φράση: «Κάν' το πιο μεγάλο».   Μετά από 12 χρόνια η εγκατάσταση του Χόλντμαν ήταν έτοιμη.

Σε αυτήν εργάστηκαν 40 καλλιτέχνες, 350 φοιτητές και 25 καθηγητές του πανεπιστημίου.

Ογδόντα βιτρό, 60.000 κομμάτια γυαλί που αφηγούνται την

Παρασκευή, 09 Δεκεμβρίου 2016 20:41

Ομαδική Έκθεση "Οrnament'' Κύριο

Εγκαινιάζεται την Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2016 στις 12.00 το μεσημέρι  στην Γκαλερί Σκουφά, η ομαδική έκθεση που επιμελείται η ιστορικός τέχνης Ελισάβετ Πλέσσα, με τίτλο «Ornament». Δεκατέσσερις καλλιτέχνες αναδεικνύουν τον ρόλο του διάκοσμου (ornament) στο έργο τους παρουσιάζοντας μια κεφαλαιώδη πτυχή της τέχνης, από την παραστατική ζωγραφική έως την αφαίρεση. Χρησιμοποιώντας το μοτίβο, τον γραφισμό, τη γεωμετρία, “διακοσμούν”, “στολίζουν”, “κεντούν” τις εικόνες τους. Γραμμές, χρώματα, χαρτιά και υφάσματα υπηρετούν το κυρίως θέμα του έργου ενώ ταυτόχρονα αποκτούν μια τόσο ισχυρή παρουσία μέσα στην εικόνα ώστε αυτονομούνται δημιουργώντας εικαστικούς διαλόγους ανάμεσα στο περιεχόμενο της σύνθεσης και το στοιχείο του διάκοσμου. Στην περίπτωση της ανεικονικής ζωγραφικής, ο διάκοσμος αποκτά πλήρη αυτοτέλεια: με τη χρήση της επανάληψης δημιουργεί ένταση και ρυθμό στη ζωγραφική…
Φωτεινή τομή, φωτεινή πύλη, φωτεινή νησίδα, ήταν οι χαρακτηρισμοί που έδωσαν οι ομιλητές στα εγκαίνια της έκθεσης «Σιωπηλή παρουσία»,  στα 5 φωτοκινητικά έργα του Γιώργου Ζογγολόπολου που εκθέτονται μετά από 45 χρόνια ξανά στην Ελληνοαμερικανική Ένωση μαζί με άλλα έργα του μεγάλου καλλιτέχνη και έργα σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών.  Μάλιστα, ο Πρόεδρος του Hellenic American University, Λεωνίδας Φοίβος Κόσκος, συνδύασε τους χαρακτηρισμούς αυτούς με το γεγονός ότι το 1971, παρόλο που το έδαφος δεν ήταν πρόσφορο για καλλιτεχνικές καινοτομίες κατά την διάρκεια της Δικτατορίας, τα έργα εγκαινίασαν ένα νέο κεφάλαιο στην καλλιτεχνική πορεία του Γιώργου Ζογγολόπουλου, αλλά και μια νέα αρχή στην επικοινωνία των πνευματικών ανθρώπων και καλλιτεχνών με το κοινό.  Στα εγκαίνια της έκθεσης «Σιωπηλή παρουσία: συναντώντας τον Ζογγολόπουλο 45…
Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος, από τις 9 μέχρι και τις 30 Δεκεμβρίου, διοργανώνει σε συνεργασία με τους φοιτητές του 3ου εργαστηρίου Ζωγραφικής ΤΕΕΤ Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, ένα επιτοίχο παιχνίδι τέχνης για μικρούς και μεγάλους με τίτλο “Rem Brand Name project, η γνησιότητα του καλλιτέχνη”. Για τέταρτη φορά κατά τη διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών, το φιλότεχνο κοινό της Αθήνας και οι επισκέπτες της εορταστικής περιόδου, θα έχουν την ευκαιρία να δουν σε μία έκθεση 43 καλλιτέχνες και να αποκτήσουντο έργο τέχνης που επιθυμούν δίνοντας, γιατί όχι, ίσως και μόνο 5 ευρώ! Νέοι εικαστικοί, κυρίως τελειόφοιτοι και απόφοιτοι των Σχολών Καλών Τεχνών της Ελλάδας, καλούνται να δημιουργήσουν έργα με σκοπό να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του κοινού και να «ανεβάσουν»…